onsdag 29 december 2010

RÖDBETOR OCH COUSCOUS

 Först och främst ber vi om ursäkt för en väldigt dålig uppdatering. För det andra tänkte jag berätta om en väldigt god sallad jag gjorde nyligen. Jag hade lite bråttom till jobbet och var väldigt hungrig. Kan ju säga som så att efter den här salladen orkade jag knappt gå till bussen (vilket är ca 100 meter), så mätt blev jag (okej, åt kanske LITE för mycket). Problem solved!
Det jag hade i var:
  • Kokta skivade rödbetor
  • Couscous
  • Rödlök
  • Paprika
  • Strimlad zucchini
  • Stekta champinjoner
  • Tomat
  • Några gröna oliver

 Jag tänkte även göra hummus till salladen och var lite extra spexig och hade i limesaft. DOCK för mycket, vilket ledde till en mycket bra grej: Jag "spädde" ut den sura hummusen med en avokado. Vilket resulterade i en slags avokadohummusröra från himlen. Rekommenderar det alltså!

Ida

Inga kommentarer: