tisdag 19 oktober 2010

ANIMALISK D-VITAMIN

För några dagar sedan mailade jag Milda för att klaga lite på deras mjölkfria smör som innehåller animalisk d-vitamin. Jag har läst att det vegetabiliska vitaminet D2 funkar precis lika bra som det animaliska D3. Så självklart framförde jag det.

Jag fick ganska snabbt svar av dem:

"Hej Anna,
Tack för du tagit dig tid att skriva mail till oss, med synpunkter och tips.
Det är viktigt för oss att höra våra konsumenters åsikter, även om - eller kanske särskilt - när de är negativa.
Vi raporterar alla konsument kommentarer både ris och ros, till produktchefer och marknadsavdelningen.
Självklart kommer vi även att framföra just dina tips om att byta till D2 vitamin, samt/eller märka ut att det är D3 vitamin"

Jaha, då är det bara att hålla tummarna!

-
Idag kom Ida hem till mig för att äta äppelpaj (recept kommer senare) och planera inför torsdag. Då ska vi till Rinmangymnasiet i Eskilstuna för att prata om veganföda. Det ska bli kul, men jag är samtidigt väldigt nervös. Jag gillar inte att prata inför en stor grupp främmande människor egentligen, men det kändes bara fel att tacka nej. Klart vi ska ut och sprida vegotankarna!

Anna

Inga kommentarer: