torsdag 16 juni 2011

STUDENT 2011

Jag fick en vegansk student, trots allt. Min pappa gav sig när både mamma, storebror och jag tyckte att jag skulle få bestämma. Så jävla GÖTT.

Under dagen, medan jag åt min sista lunch med klassen, fotades, hade mösspåtagning, bölade i aulan till Mannen i den vita hatten och fick stipendium, så lagade mamma och moster tre stora smörgåstårtor hemma. De utgick från Good Store's recept, men det gjordes lite förändringar: saltås franskabröd användes inte, det gick finfint med bröd från vanlig butik. De dekorerade tårtan med gurka och de använde limesaft istället för citronsaft. Tror också att fyllningen var fetare är vanligt.

På mottagningen bjöds det också på gula lantchips (de godaste), Jättenkex, morotsmuffins och chokladmuffins med grädde. Båda muffinssorterna var toppade med jordgubbar.

En nice grej jag fick i present var boken Äta djur av Jonathan Safran Foer. Det ska bli gött och intressant att läsa den i sommarsolen hoho. Jag fick också en resa för två till Danmark. När jag och Ida var i Malmö tänkte vi ta tåget till Köpenhamn, så blev det dock inte. Men nu gör ju inte det någonting! I sommar någon gång drar jag med Ida dit.

Hua, vad jag vill uppleva studenten igen. Det var så sjukt kul! Nu börjar livet, eller nåt. Bjuder på lite bilder som Ida har tagit.

Fett gla'a


 Jag och storebror

Jonas och Ida

Goaste tårtan!




Anna

2 kommentarer:

Emilie sa...

snyggt pimpad mössa!

Anni sa...

grattis till studenten! :) stannar ni till i malmö i samband med danmarksresan får ni hojta.