onsdag 21 september 2011

REGNIGA DAGAR

Missförstå mig inte, jag har det jättefint i Göteborg. Verkligen hur bra som helst. MEN. Det regnar hela tiden, eller i alla fall nästan. Antar att det gör det på andra ställen också eftersom det är höst, men ibland känns det onaturligt regnigt här. Ibland kan man bli lite less på detta, men då gäller det helt enkelt att göra det bästa av situationen. Såhär har jag löst problemet på sistone:

 Låtit min fina sambo Jasmine laga potatis- och pujolökssoppa till mig. Har aldrig gjort det själv men antar att man slänger i lite potatis, purjolök, vitlök, havregrädde, vatten, buljong och kryddor i en kastrull och låter det götta ihop sig.

























Ätit långfrukost i sängen medan jag tittat på bra serier. Jag vet, skålen ser lite... kladdig ut. Men det gör inget när man är ensam tänker jag. Sojayoghurt med massa god frukt och fröer + hembakat rågbröd (med en del ändringar) med rökt mandel-sesamtofu, grönsaker och persilja. Så alltså, god mat och mys inomhus är det bästa när regnet öser ner! Någon som har andra tips kanske?

Ps. Imogon kommer Anna hit till Göteborg! Då blir det tusen kilo mat, minst.

Ida

Inga kommentarer: