måndag 21 maj 2012

LOKAL (U)

Hej bloggn!

Förra veckan var min kombo Linns pappa Tore i Göteborg och hälsade på. Vi var såklart tvungna att gå ut och käka, dagen till ära. Jag har länge varit sugen på en restaurang som heter Lokal som ligger på Kyrkogatan 11 här i Götet. Jag har läst både på internet och i Djurens rätts restaurangguide för Göteborg att Lokal ska ha mycket snygga och satsiga vegetariska rätter.

Skithungriga och peppa begav vi oss dit! Men någonting var fel, det fanns typ en vegetarisk måltid på hela menyn... Och den var det ost i! Det visade sig att de slutat servera dessa satsiga vegetariska måltider för över ett år sen :(. Fy, blev så besviken.

Jag fick ta den enda vegetariska rätten, fast utan ost dårå, vilken bestod av marinerad zucchini och grönsallad. Zucchinin var väldigt god, men det var liksom en skiva. Resten av måltiden var sallad, vilket inte var så jättespännande. Vet inte riktigt vad det kostade, eftersom Tore var schysst och betalade, men i allmänhet verkar det vara ganska dyrt på Lokal, i alla fall över hundralappen.

Varför får man så lite mat när man betalar mycket pengar? :@ Hehe jaja, kvällen var strålande så maten spelade väl mindre roll.

Några dagar senare gick vi ut och åt igen, denna gången på Old Corner, som vi skrivit om ett antal gånger förut. Linn åt "kebab"pizza och jag åt spagetti carbonara. SÅ JÄVLA GOTT. Gå inte till Lokal om ni är i Götet, gå till Old Corner.

Puzz från Anna

1 kommentar:

Laks - den djurrättande feministen sa...

Shit, old corner verkar ju asbra! Synd bara att jag bor i fel stad X)