torsdag 24 februari 2011

W-DER IMBISS

Det andra veganmatsället (fint ord) jag besökte i Berlin var W-Der Imbiss. Detta lilla ställe ligger på Kastanienallee 49 Prenzlauer Berg, vilket var fem minuter från vårat hotell. Asbra! Pyttelitet och mysigt, dock väldigt trångt. Vi kom dit runt 20-21 och då fanns det inga sittplatser lediga. Den goda maten och den ascoola ugnen som de lagar sitt egna naanbröd i kompenserade dock den lilla ytan. De verkade servera några olika kötträtter och de veganska alternativen var inte så tydligt utmärkta vad jag kan minnas. Det fanns även naanpizzor som verkade jättegoda med bland annat avokado och ruccola på, men jag blev lite osäker på vilka av dem som var veganska. Det slutade i alla fall med att jag valde en wok med tofu stekt i teriyakisås. Beställde ett naanbröd till min medresenär och fick en linssoppa med korander på köpet! Inte säker på varför, tror det var för att brödet gick sönder lite. Sjukt god och värt i alla fall! Åt nästan all wok och mer än halva soppan... Hamnade i matkoma gånger tusen, vilket bild nummer två visar.



Vi valde att äta på vårat hotellrum eftersom W-Der Imbiss som sagt var fullsmockat (och vi hade ingen lust att äta bland massa festande folk i hotellets "common room" hehe). Bilden är därför inte det minsta tilltalande eftersom det enda jag kunde använda som bord var en pytteliten byrå. Nåväl, maten var i alla fall jättejättegod och man fick mycket också! Stora portioner = min grej. Har för mig att jag betalade runt 7 Euro ungefär, för alltihop! Woken, naanbrödet och gratissoppan. VÄRT.

Ida

Inga kommentarer: