fredag 9 september 2011

FRUKOST

En Karin efterlyste lite frukosttips, så här kommer två stycken! För övrigt har jag börjat baka väldigt mycket bröd sen jag kom till Göteborg, så himla gott och värt. Och kul! Lite svårt att skriva ut recept dock eftersom jag mest bara slänger i det jag känner för utan att riktigt tänka efter, men det kanske kommer något i framtiden.

























Nummer ett:
Hembakat morotsbröd (eller vilket gott bröd som helst) med färsk bladspenat, rödlök, tofu rosso (eller något vegankorvpålägg om man har), paprika och tomat. Bananskivor, rågflingor, cashewnötter, linfrön, solrosfrön och pumpakärnor med havremjölk och lite agavesirap. Plus kaffe såklart, notera Spice Girls-muggen från 96!


























Nummer två:
Samma hembakade bröd med ett tahiniliknande pålägg som jag freestylade fram häromdagen, plus bananskivor. Det där solrospålägget blev faktiskt sjukt gott och funkade bra som tahinisubstitut! Man bara mixar solroskärnor med rapsolja och eventuellt lite vatten tills det får en bra konsistens, har i lite salt och sen är det klart! Enkelt och fett gott.

Ida

Inga kommentarer: