fredag 24 september 2010

FREDAG

Idag är det fredag, men några planer för kvällen finns tyvärr inte. Därför hann jag med att laga en extra satsig middag! Jag och mor min lagade middagen tillsammans. Det blev Anna Skippers sojastrimlor, skivad potatis i ugn, en färgglad sallad med avokado, morot, gurka, tomat och isbergssallad, persiljesmör och brunsås (kanske lite konstig mix, men jag älskar att ha både persiljesmör och brunsås till potatis, så det fick bli båda).

Jag har aldrig tidigare smakat Anna Skippers sojastrimlor, eftersom den enda affären som de finns på här i Eskilstuna är Ica Maxi, vilket ligger väldigt långt bort ifrån där jag bor. Och inte har min familj någon bil heller, så då blir besöken på Ica Maxi inte så ofta som jag skulle önska (De har väldigt bra veganskt utbud). Sojastrimlorna var i varje fall väldigt, väldigt goda! Såatteh, testa dem vettja! I persiljesmöret hade vi såklart persilja, vegetabiliskt smör och vitlök.


Nu tänkte jag springa ner till tobakshandeln som ligger i porten bredvid mig för att köpa Pringels paprikachips, veganska och så-jävla-goda.

Anna

Inga kommentarer: